onsdag 6. juni 2012

Nye brikker i bransjen




Norsk spillbransje har hatt en opptur i løpet av de siste årene, med snakkiser som Wordfeud og Tromsøselskapet Playfish.


Flere norske spill utvikles i sammenheng med annet medieinnhold og stadig flere norske medieaktører har fått øynene opp for å utnytte spillkonsepter som en utvidelse av eget programtilbud. Hva kan mediebransjen lære av norske spill? Hvilke muligheter for samarbeid finnes mellom norske spillutviklere og mediebransjen for øvrig? Selskapene vil diskutere hvordan spill kan bidra til å utvide et eksisterende medietilbud, og hvordan spillelementer og interaktive fortellinger kan skape nytt medieinnhold i tradisjonelle kanaler.


Paneldeltakere er Tinka Town (Ravn Studio), Erling Ellingsen (Funcom) og Fredrik Sundt Breien (Turbo Tape Games). Sammen vil de gi et innblikk i hvordan man kan benytte spill for å skape mer bredde i innholdet og for å nå en større målgruppe.

Se mer her


Kilde: Nordiske Mediedager

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar